Cum se formează prețul de pe factura de energie electrică? Acum îți poți calcula și singur factura
Toți românii primesc lunar facturi peste facturi: numere, bugete investite, dar se întâmplă adesea să nu cunoști exact ce înseamnă toate acele date transmise de furnizor, și, respectiv, nu știi dacă ești facturat la prețul pentru energie electrică corect.
De la bun început, este necesar să afli că dacă furnizorul tău de energie este cel de ultima instanță (acestuia i se spune Furnizor de ultimă instanță sau FUI și ei sunt: EON, ENEL, CEZ sau ELECTRICA). Dacă este vorba de un FUI, atunci prețul la KW este subvenționat de stat și respectiv, prețul la energie electrică pentru consumatori scade automat.
Important! Procentul subvenției se micșorează din cadrul prețului energiei electrice la fiecare 6 luni, iar din ianuarie 2018 urmează să achiți factura la energie la un preț TOTAL concurențial, numit CPC.
Rămâi cu noi. Astăzi vom detalia în mod minuțios tot ce înseamna o factură electrică online, componentele de preț energie electrică, cât și exemplificarea acestora.
Reține căîn componența ofertei la energie electrică (vorbim de oferta finală) se află mai multe taxe, precum: TVA, CPC, accize, certificate verzi și contribuția de co-generare de înaltă eficiență.
Cum se formează prețul pe care-l achiți pentru energia electrică?
Când vrei să faci un calcul la factura energie electrică ai în vedere următoarea formulă:
Preț final = preț energia electrică activă (I) + tarife (II)
Energia electrică activă
De fapt, ce reprezinta energia electrică activă?
Această denumire este dată consumului propriu-zis din energia electrică și anume cât cumperi tu în acest moment de la furnizor. Evident, o poți vedea și pe contorul existent și o obții ca o diferență dintre indexul nou și cel vechi.
Se măsoară în kWh și este componenta pe care o negociezi cu furnizorii de energie, în momentul în care te decizi asupra unei noi oferte.
Celelalte componente de pe factură sunt încasate de furnizor pentru a fi trimise către alte entități juridice în baza legii existente.
Acum dacă te hotărăști să treci către piața concurențială, vei negocia 100% din prețul la energia activă pentru că nu este subvenționată sau reglementată de stat.
Foarte IMPORTANT!
pret energie electrica
CPC (tariful de injecție în rețea, tariful de extracție din rețea, tariful de distribuție și tariful serviciului de sistem) exemplificate în următoarele puncte sunt incluse în prețul energiei electrice active.
Tarife suplimentare ce intră în prețul energiei
Pe lângă prețul pentru energia electrică activă, mai achiți și următoarele tarife:
Tariful de extracție din rețea se transmite către operatorul ce transportă energia electrică – Transelectrica. Valoarea acestuia diferăde la 0,015 lei/kWh la 0,019 lei/kWh, în funcție de zona geografică în care este locul de consum.
Tariful de injecție în rețea – aparține tot Transelectrica și este periodic actualizat de ANRE, având o valoare de0,00085 lei/kWh.
Tariful de distribuție – cuprinde tariful pentru distribuție pe înaltă tensiune, distribuția pe medie tensiune și distribuție pe joasă tensiune. Valorile acestor componente difera în funcție de zona geografica în care se găsește locul de consum.
Tariful serviciului de sistem – se adresează tot Transelectrica și ANRE stabilește valoarea.
Contribuția ta pentru co-generare de înaltă eficiență –aceasta este un tip de subvenție acordata producătorilor de energie electrica în co-generare (producere energie electrica și energie termica) de înalta eficienta. Aceasta subvenție acordata producătorilor este în cele din urma suportată de către tine, consumatorul. Valoarea ei este actualizata periodic de către ANRE.
Factura electrică online cuprinde și certificate verzi – Certificat verde? Ce poate fi? Este componenta ce atestă producerea de energie electrică din surse regenerabile (eoliană, solară, aerotermală, geotermală, biomasa, biogaz etc). Mai exact este o subvenție acordată producătorilor de energie electrica din partea Transelectrica.
Sunt vândute ulterior furnizorului de energie ce are obligația să achiziționeze aceste certificate verzi şi să le transpună în facturile de energie electrică ale consumatorilor finali. Valoarea facturată este produsul dintre consumul de energie electrică şi cota de certificate verzi stabilită de ANRE să fie achiziționată de furnizor.
În preț la KW 2017 intră și acciza – Acest element din factură se calculează în baza Codului fiscal (legea 571/2003, republicata si modificata). Aceasta se calculează după formula A = Q x K x R, unde: A= cuantumul accizei, Q= cantitatea de energie electrică activă exprimată în MWh, K= acciza unitară prevăzută în Codul Fiscal iar R= cursul de schimb leu/euro. În plus, se plătește TVA pe acciză.
Pentru energia electrică, factura cuprinde și TVA – Taxa pe valoare adăugată, ca și în cazul majorității produselor și serviciilor din România este de 19%, procent aplicat la valoarea totala a facturii.
Restart Energy – transmite transparent informații pentru siguranța ta!
Te-ai portat prin piața liberă la energie direct la Restart Energy. Cum primești prima factură?
Din experiența de peste 8 ani ca și furnizor de energie și gaz pe piața din România, am învățat că este necesar să ne adaptăm necesităților românilor și să oferim servicii corecte. Știm cât de aglomerată poate fi viața și am decis să te informăm prin toate mijloacele posibile când emitem facturi.
SMS, email și poștă?
La emiterea facturii se transmite SMS și email; în email este cuprinsă și factura electrică online. Desigur, poți opta pentru transmiterea facturii prin poștă.
Cum se transmite indexul de consum?
Transmiterea indexului se poate realiza direct în contul clientului/ prin centrală / email.
Suntem susținuți de o întreagă echipă care lucrează eficient și temporizat pentru ca facturile să se emită la timp, sa fie procesate și transmise la poștă în cel mai scurt timp posibil.
Ne bazăm pe o calitate esențială: independența.
Ești independent în toate acțiunile întreprinse la Restart Energy. Plătești direct din cont, sau prin alte 12 modalități testate: //restartenergy.ro/modalitati-de-plata/
Transmiți autocitirea, ne poți contacta online la unul dintre numerele:
TelVerde 0800 41 00 40
WhatsApp Support: 0758 77 78 88 sau prin Messenger: https://www.facebook.com/RestartEnergyOne/
Dacă dorești poți solicita facturi din urmă, să ne adresezi direct întrebări despre datele de pe factură și să te bucuri de promoții prin care poți câștiga energie gratuită.
Sperăm că factura nu mai este un element demn de matematica avansată, ci ești mai bine informat ca să poți verifica automat dacă ai fost facturat în corelație cu consumul tău în acea lună.
Fă un test, ia o factură și calculează singur aceste elemente.
Drepturile și obligațiile consumatorului de Gaze Naturale
Drepturile consumatorului de energie electrică
a)să aibă acces la reţelele electrice de interes public şi să consume energie electrică în conformitate cu prevederile contractului și ale condițiilor generale de furnizare aferente;
b)să denunțe unilateral contractul de furnizare a energiei electrice cu respectarea condițiilor/clauzelor contractuale, inclusiv în situația în care nu acceptă noile condiții contractuale/clauze sau modificări ale prețului de furnizare notificate de către furnizor;
c)să își schimbe efectiv furnizorul prin transmiterea către furnizorul din prezentul contract a unei notificări în acest sens, cu respectarea prevederilor legale în vigoare și a Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale;
d)să beneficieze, la cerere, de facilitățile clienților vulnerabili, în condițiile normelor legale în vigoare;
e)să primească de la furnizor factura de decont final de regularizare, în condițiile normelor legale în vigoare;
f)să îi fie notificate de către furnizor, într-un mod transparent și ușor de înțeles, orice modificare a prețului de furnizare, precum și motivele și condițiile prealabile ale modificării și sfera de aplicare a acesteia, în mod direct și în timp util, cu cel puțin 30 (treizeci) de zile înainte de intrarea în vigoare a modificării;
g)să beneficieze de mai multe modalități de plată a facturii;
h)să racordeze la instalaţii proprii, în condiţii legale, cu avizul distribuitorului, cumpărători de energie electrică (subconsumatori);
i) să solicite operatorului de distribuţie/operatorului de transport măsuri pentru remedierea defecţiunilor şi a deranjamentelor survenite la instalaţiile din reţelele de distribuţie/transport;
j)să solicite furnizorului plata daunelor provocate ca urmare a întreruperilor în furnizarea de energie electrică, dovedite a fi din vina acestuia, în condiţiile prevăzute în contract și condițiile generale de furnizare a energiei;
k) să solicite Operatorului de Rețea, prin intermediul Furnizorului, plata daunelor provocate ca urmare a întreruperilor cauzate de acesta, cu respectarea prevederilor Avizului Tehnic de Racordare/certificatului de racordare şi a prevederilor legale în vigoare;
l) să solicite furnizorului modificarea și completarea contractului de furnizare și a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când consideră necesară detalierea sau completarea unor clauze contractuale;
m) să i se restituie garanția financiară constituită la dispoziția furnizorului;
n) să înainteze Furnizorului o plângere referitor la activitatea de furnizare a energiei electrice, iar în cazul în care nu este mulțumit de soluționarea plângerii sau în cazul în care orice divergență nu este soluționată pe cale amiabilă, Consumatorul are dreptul să se adreseze ANRE, conform prevederilor Procedurii de soluționare a plângerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei, în vigoare sau de a apela la orice alte proceduri extrajudiciare de soluționare a plângerilor/litigiilor, precum și de a se adresa instanțelor judecătorești competente;
o) să solicite Furnizorului oricând pe parcursul derulării contractului, modificarea convenției de consum cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de începerea perioadei de facturare. În cazul în care părţile nu convin asupra consumului de energie electrică prevăzut în convenţia de consum, furnizorul notifică în mod corespunzător clientul final privind dreptul acestuia de a denunţa unilateral contractul de furnizare a energiei electrice.
p) Alte drepturi ale consumatorilor, prevăzute în reglementările în vigoare.
Obligațiile consumatorului de gaze naturale
să achite factura emisă de furnizor în perioada convenită în contract;
să notifice furnizorului orice schimbare a datelor sale de identificare din contractul de furnizare;
să achite penalitățile impuse în cazul nerespectării contractului de furnizare pentru a evita astfel întreruperea contractului de furnizare sau întreruperea temporară a furnizării de gaze naturale;
să nu vândă gazele naturale furnizate la terți;
să răspundă pentru daunele cauzate furnizorului;
să obțină toate aprobările legale necesare în cazul modificării instalațiilor de gaze naturale;
să aducă la cunoștința furnizorului orice defecțiune constatată în funcționarea sistemului sau aparatului de măsurare a instalației de utilizare a gazelor naturale;
să folosească doar aparate care respectă cerinţele legale
să efectueze verificarea periodică a aparatelor și instalațiilor, conform legii;
să nu realizeze intervenţii neautorizate asupra aparatelor şi instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale;
să suporte cheltuielile legate de instalaţia de utilizare;
să nu deterioreze echipamentul de măsurare, sigiliile metrologice, precum şi toate celelalte instalaţii ale operatorului de sistem aflate pe proprietatea consumatorului;
să permită accesul în vederea citirii indexului echipamentului de măsurare, pe perioada derulării contractului, în situaţia în care echipamentul de măsurare se află pe proprietatea consumatorului;
să plătească o garanție constând în contravaloarea a 60 de zile de consum de iarnă, în cazul în care furnizarea gazelor naturale va fi sistată pentru neplată (valabil doar pentru persoane juridice).
închide
SAFE GAS
0.02 RON/oră
Cu ajutorul abonamentului SAFE Gas sau SAFEGas Plus beneficiezi de confort și scapi de grija verificărilor obligatorii. De acum, furnizorul tău de energie are grija efectuării verificărilor obligatorii și te scapă de timpul pierdut pentru identificarea unui prestator. Lași programarea în grija noastra și cu ajutorul abonamentului lunar, plătești costul de verificare eșalonat.
Verificarea instalației de utilizare a gazelor naturale
Avem grijă să-ți efectuezi verificarea instalației la timp
Nu îți bati capul cu identificarea unui prestator autorizat
Beneficiu financiar prin achitarea eșalonată în baza abonamentului orar inclus
Abonament inclus în factura de gaze naturale
Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.
Cu ajutorul abonamentului SAFE Gas sau SAFEGas Plus beneficiezi de confort și scapi de grija verificărilor obligatorii. De acum, furnizorul tău de energie are grija efectuării verificărilor obligatorii și te scapă de timpul pierdut pentru identificarea unui prestator. Lași programarea în grija noastra și cu ajutorul abonamentului lunar, plătești costul de verificare eșalonat.
Verificarea instalației de utilizare a gazelor naturale
Verificarea tehnică periodică a centralei termice (VTP)
Avem grijă să-ți efectuezi verificarea instalatiei la timp
Nu îți bați capul cu identificarea unui prestator autorizat
Scapi de costul întreg de verificare prin achitarea ețalonată în baza abonamentului orar inclus
Abonament inclus în factura de gaze naturale
Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.
Cu ajutorul abonamentului SAFE Energy profiți de un preț de furnizare competitiv și beneficiezi de asistență la instalația electrică interioară. Ai 4 intervenții incluse în caz de defecţiuni la instalaţia electrică, în valoare totală de până la 1200 RON pe perioada contractuală. Primești factură lună de lună și ai mai mult control asupra cheltuielilor cu utilitățile. Ești și mai eco-friendly deoarece factură ta electronică te așteaptă în contul tău de client, gratuit. Beneficiezi de consultanță gratuită din partea specialiștilor noștri pe toată durata contractuală.
Servicii de asistență și reparații la instalația electrică interioară în valoare totală de 1200 RON
Te scăpăm de grijă căutării unui prestator autorizat pentru remedierea unei defecțiuni
Abonament inclus în factură de energie electrică
Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.
Cu ajutorul abonamentului SAFE Gas sau SAFE Gas Plus beneficiezi de confort și scapi de grija verificărilor obligatorii. De acum, furnizorul tău de energie are grija efectuării verificărilor obligatorii și te scapă de timpul pierdut pentru identificarea unui prestator. Lași programarea în grija noastra și cu ajutorul abonamentului lunar, plătești costul de verificare eșalonat.
Verificarea instalației de utilizare a gazelor naturale
Avem grijă să-ți efectuezi verificarea instalației la timp
Nu îți bati capul cu identificarea unui prestator autorizat
Beneficiu financiar prin achitarea eșalonată în baza abonamentului orar inclus
Abonament inclus în factura de gaze naturale
Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.
Cu ajutorul abonamentului SAFE Gas sau SAFEGas Plus beneficiezi de confort și scapi de grija verificărilor obligatorii. De acum, furnizorul tău de energie are grija efectuării verificărilor obligatorii și te scapă de timpul pierdut pentru identificarea unui prestator. Lași programarea în grija noastra și cu ajutorul abonamentului lunar, plătești costul de verificare eșalonat.
Verificarea instalației de utilizare a gazelor naturale
Verificarea tehnică periodică a centralei termice (VTP)
Avem grijă să-ți efectuezi verificarea instalatiei la timp
Nu îți bați capul cu identificarea unui prestator autorizat
Scapi de costul întreg de verificare prin achitarea ețalonată în baza abonamentului orar inclus
Abonament inclus în factura de gaze naturale
Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.
Cu ajutorul abonamentului SAFE Energy profiți de un preț de furnizare competitiv și beneficiezi de asistență la instalația electrică interioară. Ai 4 intervenții incluse în caz de defecţiuni la instalaţia electrică, în valoare totală de până la 1200 RON pe perioada contractuală. Primești factură lună de lună și ai mai mult control asupra cheltuielilor cu utilitățile. Ești și mai eco-friendly deoarece factură ta electronică te așteaptă în contul tău de client, gratuit. Beneficiezi de consultanță gratuită din partea specialiștilor noștri pe toată durata contractuală.
Servicii de asistență și reparații la instalația electrică interioară în valoare totală de 1200 RON
Te scăpăm de grijă căutării unui prestator autorizat pentru remedierea unei defecțiuni
Abonament inclus în factură de energie electrică
Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.
Drepturile și obligațiile consumatorului de energie electrică
Drepturile consumatorului de energie electrică
a) să aibă acces la reţelele electrice de interes public şi să consume energie electrică în conformitate cu prevederile contractului și ale condițiilor generale de furnizare aferente;
b) să denunțe unilateral contractul de furnizare a energiei electrice cu respectarea condițiilor/clauzelor contractuale, inclusiv în situația în care nu acceptă noile condiții contractuale/clauze sau modificări ale prețului de furnizare notificate de către furnizor;
c) să își schimbe efectiv furnizorul prin transmiterea către furnizorul din prezentul contract a unei notificări în acest sens, cu respectarea prevederilor legale în vigoare și a Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale;
d) să beneficieze, la cerere, de facilitățile clienților vulnerabili, în condițiile normelor legale în vigoare;
e) să primească de la furnizor factura de decont final de regularizare, în condițiile normelor legale în vigoare;
f) să îi fie notificate de către furnizor, într-un mod transparent și ușor de înțeles, orice modificare a prețului de furnizare, precum și motivele și condițiile prealabile ale modificării și sfera de aplicare a acesteia, în mod direct și în timp util, cu cel puțin 30 (treizeci) de zile înainte de intrarea în vigoare a modificării;
g) să beneficieze de mai multe modalități de plată a facturii;
h) să racordeze la instalaţii proprii, în condiţii legale, cu avizul distribuitorului, cumpărători de energie electrică (subconsumatori);
i) să solicite operatorului de distribuţie/operatorului de transport măsuri pentru remedierea defecţiunilor şi a deranjamentelor survenite la instalaţiile din reţelele de distribuţie/transport;
j) să solicite furnizorului plata daunelor provocate ca urmare a întreruperilor în furnizarea de energie electrică, dovedite a fi din vina acestuia, în condiţiile prevăzute în contract și condițiile generale de furnizare a energiei;
k) să solicite Operatorului de Rețea, prin intermediul Furnizorului, plata daunelor provocate ca urmare a întreruperilor cauzate de acesta, cu respectarea prevederilor Avizului Tehnic de Racordare/certificatului de racordare şi a prevederilor legale în vigoare;
l) să solicite furnizorului modificarea și completarea contractului de furnizare și a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când consideră necesară detalierea sau completarea unor clauze contractuale;
m) să i se restituie garanția financiară constituită la dispoziția furnizorului;
n) să înainteze Furnizorului o plângere referitor la activitatea de furnizare a energiei electrice, iar în cazul în care nu este mulțumit de soluționarea plângerii sau în cazul în care orice divergență nu este soluționată pe cale amiabilă, Consumatorul are dreptul să se adreseze ANRE, conform prevederilor Procedurii de soluționare a plângerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei, în vigoare sau de a apela la orice alte proceduri extrajudiciare de soluționare a plângerilor/litigiilor, precum și de a se adresa instanțelor judecătorești competente;
o) să solicite Furnizorului oricând pe parcursul derulării contractului, modificarea convenției de consum cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de începerea perioadei de facturare. În cazul în care părţile nu convin asupra consumului de energie electrică prevăzut în convenţia de consum, furnizorul notifică în mod corespunzător clientul final privind dreptul acestuia de a denunţa unilateral contractul de furnizare a energiei electrice.
p) Alte drepturi ale consumatorilor, prevăzute în reglementările în vigoare.
Drepturile consumatorului de energie electrică
a) să asigure achitarea integrală şi la termen a facturilor emise de vânzător, în condiţiile prezentului contract, inclusiv factura cu decontul final de regularizare a obligațiilor de plată, factura de regularizare a contravalorii certificatelor verzi, a penalităților de întârziere specificate în contract, precum și facturile aferente serviciilor de întrerupere/reluare a alimentării cu energie electrică, după caz, și a altor servicii prestate la locurile de consum care fac obiectul contractului de furnizare a energiei electrice, și a altor tarife/ taxe instituite conform legislației în vigoare;
b) să asigure, prin soluţii proprii, tehnologice şi / sau energetice, evitarea unor efecte deosebite la întreruperea alimentării cu energie electrică din S.E.N., în cazul în care există echipamente sau instalaţii la care întreruperea alimentării cu energie electrică peste o durată critică mai mică decât cea corespunzătoare nivelului de siguranţă poate produce incendii, accidente umane, explozii, deteriorări de utilaje etc.;
c) să respecte normele şi prescripţiile tehnice în vigoare, în vederea eliminării efectelor negative asupra calităţii energiei electrice;
d) să nu modifice valorile parametrilor de protecţie şi de reglaj stabilite conform clauzelor corespunzătoare din contractele conexe prezentului contract, de distribuţie şi transport a energiei electrice;
e) să păstreze intacte echipamentele de măsurare a energiei electrice şi să nu influenţeze funcţionarea acestora; de asemenea, consumatorul va permite accesul reprezentanţilor companiei de măsurare la echipamentul de măsură (acolo unde este cazul);
f) să constituie/actualizeze/reconstituie/ garanţii financiare la dispoziția Furnizorului, în cazul neachitării în termenul scadent a facturilor de consum de energie electrică aferente unui loc de consum, conform Procedurii de constituire a garanțiilor de către clienții finali întocmită de către Furnizor și afișată pe site-ul acestuia: www.restartenergy.ro la secțiunea Documente utile [https://dev.restartenergy.ro/documenteutile/#1599468642486-d6874f91-9aa8].
g) să comunice în scris furnizorului orice modificare a elementelor care au stat la baza întocmirii contractului, în maximum 30 (treizeci) zile calendaristice de la producerea acestei modificări;
h) să acorde despăgubiri pentru daunele produse din cauza consumatorului în instalaţiile furnizorului şi/sau operatorului de transport şi/sau operatorului de distribuţie, dovedite de vânzător;
i) să respecte prevederile contractelor conexe prezentului contract pentru serviciile de transport şi distribuţie;
j) să notifice vânzătorului intenţia de reziliere a contractului în condiţiile prevăzute în contract și condițiile generale;
k) să notifice vânzătorului pierderea calităţii de consumator eligibil în maxim 5 (cinci) zile calendaristice de la pierderea acestei calităţi;
l) să sesizeze imediat furnizorul în legătură cu orice defecțiune pe care o constată în funcționarea grupului de măsurare;
m) să suporte contravaloarea costurilor de deconectare/reconectare când aceste proceduri sunt datorate culpei sau neîdeplinirii obligațiilor contractuale de către consumator;
n) să achite contravaloarea consumului de energie electrică recalculată pentru o perioada anterioara stabilita conform reglementărilor in vigoare, atunci când se constata înregistrarea eronata a consumului de energie electrică;
o) să suporte costurile cu măsurile de preavizare luate în vederea evitării deconectării pentru neplata la termen a facturilor;
p) să achite costuri conexe serviciului de furnizare a energiei electrice în cazul prestării unor servicii complementare (ex: citiri/deconectări/reconectări la cererea consumatorului, etc.) și alte costuri auxiliare datorate opțiunilor consumatorului privind transmiterea facturii și a altor documente.
q) să informeze Furnizorul, în scris, cu privire la orice modificare a destinației consumului de energie electrică la locul/locurile de consum, obiect al contractului, din consum casnic în consum destinat desfășurării unei activități comerciale sau profesionale cu cel puțin 5 zile anterior modificării destinației;
r) orice alte obligații prevăzute de legislația în vigoare.
închide
SAFE GAS
0.02 RON/oră
Cu ajutorul abonamentului SAFE Gas sau SAFE Gas Plus beneficiezi de confort și scapi de grija verificărilor obligatorii. De acum, furnizorul tău de energie are grija efectuării verificărilor obligatorii și te scapă de timpul pierdut pentru identificarea unui prestator. Lași programarea în grija noastra și cu ajutorul abonamentului lunar, plătești costul de verificare eșalonat.
Verificarea instalației de utilizare a gazelor naturale
Avem grijă să-ți efectuezi verificarea instalației la timp
Nu îți bati capul cu identificarea unui prestator autorizat
Beneficiu financiar prin achitarea eșalonată în baza abonamentului orar inclus
Abonament inclus în factura de gaze naturale
Poți adăuga această extraopțiune doar dacă ești client Restart Energy.